Klanlar
Gönderilme zamanı: Prş Eki 09, 2025 5:49 pm
gönderen Derufin
-Bu yazı klanları temel olarak ve kısaca anlatmaktadır. Wiki veya kitaplar üzerinden en azından kendi klanınız hakkında daha fazla bilgi edinmenizi öneririm. Ayrıca Klanların İstanbuldaki rollerini anlamak için bu yazıdan sonra İstanbul ve Klanlar yazısını okuyunuz.-
Aynı ortak kana ve ortak ataya -genellikle üçüncü nesilden biri- sahip vampir grupları. Bir kandaşın klanı, onun soyunu ifade eder. Klan bir seçim değildir, vampirler klanlarını onları dönüştüren kişiden miras alırlar. Bu yüzden klanlar hakkında çeşitli stereotipler olsa da, bu stereotipler bir zorunluluk değildir. Fakat her klanın dönüştüreceği kişilerde farklı özellikler gözetmesi, bu stereotipleri yaratır.
Klan üyelerinin en büyük ortak özellikleri, klan disiplinleri ve her klana özgü olan zayıflıklarıdır. Bunlar kan ile aktarılır. Bunun dışında her klanın farklı özellikleri vardır, Ventruelar aynı Camarilla gibi oldukça hiyeraşik ve düzenliyken bir diğer klan böyle olmayabilir. Kimi klanlar gençlerine uzun süre eğitim verirken, bazı klanlar bir an evvel onları gecenin içine bırakır. Her halükarda klanların tamamı, kendi üyeleri tarafından önemli görülen bir çeşit kültüre ve işleyişe sahiptir ve klanlar vampir dünyası politikasının en önemli unsurlarındandır.
-Aşağıdaki klanlar dışında kalan klanlar da bulunmaktadır, eksik de olsa bu başlığı ziyaret ederek daha fazla bilgi alabilirsiniz.
Başlıca 13 Klan
Assamite
Diğerleri onlara Assamite dese de onlar kendilerini Banu Haqim yani Hakim'in çocukları olarak isimlendirir. Onlar gecenin sessiz bıçakları, vampir dünyasının kiralık katilleridirler. Kendi içlerinde Vezirler, Savaşçılar ve Büyücüler olmak üzere üç kasta ayrılırlar. Assamitelar detaylı olarak şu başlıkta ele alınmıştır.
Klan Disiplinleri: Celerity, Obfuscate, Quietus
Klan Disiplinleri: Celerity, Obfuscate, Quietus
Brujah
Antik medeniyetlerin filozof kralları. Şimdinin isyankarları, anarşistleri, holiganları. Onlar yalnızca yıkıcı bir güç değil, aynı zamanda yeni bir dünyaya dair inancın sonsuz taşıyıcıları ve bu yeni dünyanın fikir babaları. Tabii bu yeni dünyanın nasıl olması gerektiği konusunda kendi aralarında bir fikir birliğine varmış değiller, ve evet bu pek çok probleme sebep olabilir.
Hizip: Genellikle Fildişi Kule'nin gölgesi altında olsalar da Anark Hareketinin de öncülerindendirler.
Klan Disiplinleri: Celerity, Potence, Presence.
Zayıflıkları: Brujahları mükemmel kılan tutkuları, aynı zamanda zayıf noktalarıdır. Bu tutku onların her kandaşın içinde bulunan o öfkeyi (Frenzy) kontrol etmelerini zorlaştırır. Bir Brujah'ı sinirlendirmek istemezsiniz...
Organizasyon: Brujahlar diğer pek çok klana göre daha zayıf bir organizasyona sahiptirler. Gerektiğinde bir araya gelmeyi bilseler de, bireysellik ve özgürlüğe olan düşkünlükleri onları büyük yapılar kurmaktan alıkoyar. Brujahlar kendi içlerinde ikiye ayrılırlar, ikonoklastlar her şeyi yerin dibine gömmeyi isterken, İdealistler problemleri teorik olarak çözmeyi yeğlerler. Bu ayrım Brujahların en temel çelişkisini de gözler önüne serer.
Hizip: Genellikle Fildişi Kule'nin gölgesi altında olsalar da Anark Hareketinin de öncülerindendirler.
Klan Disiplinleri: Celerity, Potence, Presence.
Zayıflıkları: Brujahları mükemmel kılan tutkuları, aynı zamanda zayıf noktalarıdır. Bu tutku onların her kandaşın içinde bulunan o öfkeyi (Frenzy) kontrol etmelerini zorlaştırır. Bir Brujah'ı sinirlendirmek istemezsiniz...
Organizasyon: Brujahlar diğer pek çok klana göre daha zayıf bir organizasyona sahiptirler. Gerektiğinde bir araya gelmeyi bilseler de, bireysellik ve özgürlüğe olan düşkünlükleri onları büyük yapılar kurmaktan alıkoyar. Brujahlar kendi içlerinde ikiye ayrılırlar, ikonoklastlar her şeyi yerin dibine gömmeyi isterken, İdealistler problemleri teorik olarak çözmeyi yeğlerler. Bu ayrım Brujahların en temel çelişkisini de gözler önüne serer.
Followers of Set (Set'in Takipçileri)
İnsan eti, para, uyuşturucu, kan ya da kandaşların sırları. Her neye ihtiyacınız varsa ihtiyacınızı karşılayacak bir Setite bulabilirsiniz. Set'in Takipçileri içiçe geçmiş bir klan ve dindir. Mısır Yeraltı Tanrısı Set'i en tepeye koydukları Pantheonları ve mitolojileri yer yer Kabil Hikayesiyle çakışsa da çoğu zaman oldukça farklıdır ve diğerleri tarafından anlaşılamaz. Setitler diğerlerine şeytanın anlaşmasını sunarlar ve kendi çıkarlarını izlerler.
Hizip: Set'in Takipçileri hiçbir hizbe dahil değildir. Onların kendi başlarına bir hizip oldukları da iddia edilebilir.
Klan Disiplinleri: Obfuscate, Presence, Serpentis
Zayıflıkları: Set'in Takipçileri ışığa karşı diğer Kandaşlardan daha hassastır.
Organizasyon: Lokal olarak kiliseler ve çeşitli kültler halinde organize olurlar. Şehirlerdeki Setitler genelde birbirlerini kollar ve yalnızca kendilerinden olmayanların arkasından entrikalar çevirir. Söylentilere göre Afrika'da bir yerde, bizzat Set'in çocuğu olduğunu iddia eden bir Methuselah kendi kilisesini yükseltmiştir ve klan adına daha büyük bir ajandayı izler. Setitler bu konuda diğerleriyle konuşmazlar.
Hizip: Set'in Takipçileri hiçbir hizbe dahil değildir. Onların kendi başlarına bir hizip oldukları da iddia edilebilir.
Klan Disiplinleri: Obfuscate, Presence, Serpentis
Zayıflıkları: Set'in Takipçileri ışığa karşı diğer Kandaşlardan daha hassastır.
Organizasyon: Lokal olarak kiliseler ve çeşitli kültler halinde organize olurlar. Şehirlerdeki Setitler genelde birbirlerini kollar ve yalnızca kendilerinden olmayanların arkasından entrikalar çevirir. Söylentilere göre Afrika'da bir yerde, bizzat Set'in çocuğu olduğunu iddia eden bir Methuselah kendi kilisesini yükseltmiştir ve klan adına daha büyük bir ajandayı izler. Setitler bu konuda diğerleriyle konuşmazlar.
Gangrel
Karanlıkta parıldıyan kırmızı gözler, çakan pençeler ve bir yırtıcının içgüdüleri. Gangreller yarasalar, kurtlar ve karanlığın diğer yaratıklarıyla, klanların hepsinden daha çok ilişkilendirilir. Yıllarca göçebe olarak dolaşmış ve buna ayak uydurmuş olan Gangreller gittikleri yerlerde dışarıklı olarak kabul edilirler. Zaten onlar da gecenin altında yürümeyi, vampir siyasetinde ufak oyunlar oynamaktan daha ilgi çekici bulurlar.
Hizip: Zaman zaman bazı üyeleri bunu umursamıyor gibi davransalar da, Gangrel klanı Camarilla'dan olduğunu açıkça ifade etmektedir.
Klan Disiplinleri: Animalism, Fortitude, Protean
Zayıflıkları: Bir Gangrel Frenzy durumuna girdiğinde, vücudunda geçici olarak çeşitli hayvan karakteristikleri ortaya çıkar. Kimi Gangrellerde bunun kalıcı olduğu gözlemlenmiştir.
Organizasyon: Gangreller yalnız ya da küçük gruplar halinde dolaşmayı tercih ederler. Lokal bir araya gelmeler dışında Gangreller ancak gerçekten önemli bir olay olduğunda toplanır.
Hizip: Zaman zaman bazı üyeleri bunu umursamıyor gibi davransalar da, Gangrel klanı Camarilla'dan olduğunu açıkça ifade etmektedir.
Klan Disiplinleri: Animalism, Fortitude, Protean
Zayıflıkları: Bir Gangrel Frenzy durumuna girdiğinde, vücudunda geçici olarak çeşitli hayvan karakteristikleri ortaya çıkar. Kimi Gangrellerde bunun kalıcı olduğu gözlemlenmiştir.
Organizasyon: Gangreller yalnız ya da küçük gruplar halinde dolaşmayı tercih ederler. Lokal bir araya gelmeler dışında Gangreller ancak gerçekten önemli bir olay olduğunda toplanır.
Giovanni
Bir yandan global finansı kontrol ederken bir yandan da ölüleri kontrol etme yeteneğinde uzmanlaşan, geniş bir aileden oluşan klan. Merkezleri Venedik olmakla birlikte Dünyanın dört bir yanına yayılmış bir ağ ile her bölgede operasyonlarını yürütürler.
Hizip: Herhangi bir hizbe bağlı değildirler, kendi çıkarları için çalışırlar.
Klan Disiplinleri: Dominate, Necromancy, Potence
Zayıflıkları: Giovanni'nin Öpücüğü (kan emme işlemine böyle denir) ölümlüde büyük bir acıya sebep olur, hatta eğer Giovanni dikkatli olmazsa, ölümlünün ölümüyle sonuçlanabilir.
Organizasyon: Oldukça hiyeraşik bir şekilde örgütlenirler, Klan liderleri hala yaşamakta ve klanın ajandasını Venedikten kontrol etmektedir.
Hizip: Herhangi bir hizbe bağlı değildirler, kendi çıkarları için çalışırlar.
Klan Disiplinleri: Dominate, Necromancy, Potence
Zayıflıkları: Giovanni'nin Öpücüğü (kan emme işlemine böyle denir) ölümlüde büyük bir acıya sebep olur, hatta eğer Giovanni dikkatli olmazsa, ölümlünün ölümüyle sonuçlanabilir.
Organizasyon: Oldukça hiyeraşik bir şekilde örgütlenirler, Klan liderleri hala yaşamakta ve klanın ajandasını Venedikten kontrol etmektedir.
Lasombra
Karanlığa ve gölgeye hükmeden gururlu soylular, aristokratlar. Lasombra cennette hizmet etmektense cehennemde hükmetmeyi tercih eder. En aptal Lasombra bile kendisini diğer kandaşlardan üstün görür. Klan kendini Tanrının bir enstürmanı olarak görür ve bir amaçları olduğuna inanırlar. Bu çarpık amacı gerçekleştirmek onların sorumluluğundadır.
Hizip: Sabbat
Klan Disiplinleri: Dominate, Obtenebration, Potence
Zayıflıkları: Lasombraların yansıması yoktur. Aynalarda ya da su birikintilerinde görüntüleri yansımaz.
Organizasyon: Lasombra için Aristokrasinin geceleri asla bitmedi, soylar ve ünvanlar hala büyük bir önem taşıyor. Klan içinde kompleks bir sistemle hala işleyişi sürdürüyorlar.
Hizip: Sabbat
Klan Disiplinleri: Dominate, Obtenebration, Potence
Zayıflıkları: Lasombraların yansıması yoktur. Aynalarda ya da su birikintilerinde görüntüleri yansımaz.
Organizasyon: Lasombra için Aristokrasinin geceleri asla bitmedi, soylar ve ünvanlar hala büyük bir önem taşıyor. Klan içinde kompleks bir sistemle hala işleyişi sürdürüyorlar.
Malkavian
İki kez lanetlenmiş klan. Her kandaşın lanetinin yanında, Malkavianlar zihinlerini kirleten bir delilikle de lanetlenmişlerdir. Kimisi tamamen kafayı yemiş gibi gözükürken, kimisiyse normal biri gibi gözükebilir. Fakat görüntüleri sizi yanıltmasın, bütün Malkavianlar özlerinde bu deliliği taşırlar.
Hizip: Camarilla
Klan Disiplinleri: Auspex, Dementation, Obfuscate
Zayıflıkları: Her Malkavian biraz delidir, bunun şekli değişebilir. Kimisi şizofrenken, kimisi yalnızca bir şeye takıntılı olabilir...
Organizasyon: Bazıları bu manyakların ortak bir bilinci paylaştıklarını iddia eder, kimileriyse Klan'ın Lideri Malkav'ın hala bütün Malkavianların zihninde yaşadığını. Öyle ya da böyle Malkavianlar birbirleriyle bir şekilde ilişkili gibi gözükmektedirler. Mesela, bazen zihinleri gecenin köründe onları aynı yerde buluşmaya itmiş olabilir...
Hizip: Camarilla
Klan Disiplinleri: Auspex, Dementation, Obfuscate
Zayıflıkları: Her Malkavian biraz delidir, bunun şekli değişebilir. Kimisi şizofrenken, kimisi yalnızca bir şeye takıntılı olabilir...
Organizasyon: Bazıları bu manyakların ortak bir bilinci paylaştıklarını iddia eder, kimileriyse Klan'ın Lideri Malkav'ın hala bütün Malkavianların zihninde yaşadığını. Öyle ya da böyle Malkavianlar birbirleriyle bir şekilde ilişkili gibi gözükmektedirler. Mesela, bazen zihinleri gecenin köründe onları aynı yerde buluşmaya itmiş olabilir...
Nosferatu
Kucaklanma herkes için bir lanetken onlar için bir lanetten daha fazlasıdır. Görünüşlerini tamamen çarpıtan zayıflıkları, onları kanalizasyonlara ya da insanların yaşamadığı ve onları göremeyeceği diğer yerlere itmiştir. Bu da klanı buraların, gizliliğin ve sırların ustası haline getirmiştir. Onlar karanlıkta gizlice beklerler, ve dinlerler.
Hizip: Camarilla
Klan Disiplinleri: Animalism, Obfuscate, Potence
Zayıflık: Bütün Nosferatuların fiziksel görünüşleri inanılmaz bir çirkinlikle çarpıtılmıştır. Siğiller, kurumuş, renk değiştirmiş derileri, uzamış dilleri veya başka şeyler. Bu özellikler kişiden kişiye değişebilir.
Organizasyon: Nosferatuların dışlanmışlıkları birbirlerini daha çok tutmalarını sağlamıştır. En çok komün halinde yaşayan klandırlar. Bilgi ağlarını birbirleriyle paylaşarak genişletirler.
Hizip: Camarilla
Klan Disiplinleri: Animalism, Obfuscate, Potence
Zayıflık: Bütün Nosferatuların fiziksel görünüşleri inanılmaz bir çirkinlikle çarpıtılmıştır. Siğiller, kurumuş, renk değiştirmiş derileri, uzamış dilleri veya başka şeyler. Bu özellikler kişiden kişiye değişebilir.
Organizasyon: Nosferatuların dışlanmışlıkları birbirlerini daha çok tutmalarını sağlamıştır. En çok komün halinde yaşayan klandırlar. Bilgi ağlarını birbirleriyle paylaşarak genişletirler.
Ravnos
Gezginler ve gecenin içindeki hırsızlar, günah keçileri... Ravnos Avrupa'da genellikle çingenelerle ilişkilendirilir. Hindistan bölgesi de onların kontrolündedir. Avrupa ve Asya'daki pek çok yerde suçlarla, kötü anılırlar. Göçebe hayatları yerleşik olanlarda bir korku yaratarak bu repütasyonu güçlendirir. Düşmanlarının gördükleri şeyler üzerindeki kendlerine has kontrolleri de onları korkutucu düşmanlar yapmaktadır.
Klan Disiplinleri: Animalism, Chimerstry, Fortitude
Zayıflık: Her Ravnos'un bir günaha tutkusu vardır. Hırsızlık, yalan söylemek, şiddet veya başka şeyler...
Organizasyon: Ortak düşmanlara karşı kolaylıkla ittifak olabilseler de, bu ortak düşman gittiği an hızlıca herkes yoluna gider.
Klan Disiplinleri: Animalism, Chimerstry, Fortitude
Zayıflık: Her Ravnos'un bir günaha tutkusu vardır. Hırsızlık, yalan söylemek, şiddet veya başka şeyler...
Organizasyon: Ortak düşmanlara karşı kolaylıkla ittifak olabilseler de, bu ortak düşman gittiği an hızlıca herkes yoluna gider.
Toreador
Dünyevi zevkler ve fiziksel güzelliklerden tat almayı idealize etmiş, gecenin güzelliğinin klanı. Kandaşların sonsuz sıkıntısını bu yolla yenmeye çalışır, her türlü hazzın peşinde koşarlar. Yazarlar, sanat düşkünleri, vizyonerler, aşıklar... Yıllardır, sıradaki moda olana doğru yolculukları devam etmektedir.
Hizip: Camarilla. Eğer onlar olmasaydı Camarilla Anarch isyanını atlatamayabilirdi.
Klan Disiplinleri: Auspex, Celerity, Presence
Zayıflıkları: Gerçekten dikkat çekici bir şeyle karşılaştıklarında, kendilerini ondan alıkoyamazlar ve şiddetli bir tutku geliştirirler.
Organizasyon: Genelde yerel olarak şehirlerde örgütlenirler, şehirlerin de üstünde bir Toreador örgütlenmesinden bahsetmek zordur.
Hizip: Camarilla. Eğer onlar olmasaydı Camarilla Anarch isyanını atlatamayabilirdi.
Klan Disiplinleri: Auspex, Celerity, Presence
Zayıflıkları: Gerçekten dikkat çekici bir şeyle karşılaştıklarında, kendilerini ondan alıkoyamazlar ve şiddetli bir tutku geliştirirler.
Organizasyon: Genelde yerel olarak şehirlerde örgütlenirler, şehirlerin de üstünde bir Toreador örgütlenmesinden bahsetmek zordur.
Tremere
Bir zamanların büyücüleri, eskiden sahip oldukları büyülü güçlerin benzerlerini bugüne de taşımışlardır. Vampir güçlerini sonradan kazanmışlardır, başlıca klanlardan biri olma özelliğini ise, bir başka klanın (Salubri) liderini öldürerek elde etmişlerdir. Bugün Tremere Klanı kan büyücülüğü üzerine şekillenmiş, kültümsü bir yapıdadır.
Klan Disiplinleri: Auspex, Dominate, Thaumaturgy
Zayıflıkları: Normal vampirlere kan bağı (blood bond) için gereken 3 damla kan yerine, Tremere Klanındakileri bu bağ ile bağlamak için 2 damla yeterlidir, ve klanın üstleri, bu zayıflığı kullanmaktan çekinmezler...
Organizasyon: Tremere Klanının en belirleyici özelliği piramittir. Bu piramit, klan üyelerini hiyeraşik olarak birbirine çemberlerle ve kan bağıyla bağlayan bir organizasyondur ve bu, Tremere Klanını en organize klan haline getirir. Fakat bireysel olarak bu pek çok probleme de sebep olabilir, en tepedeki hariç herkesin emirlerini aldığı bir üstü vardır...
Klan Disiplinleri: Auspex, Dominate, Thaumaturgy
Zayıflıkları: Normal vampirlere kan bağı (blood bond) için gereken 3 damla kan yerine, Tremere Klanındakileri bu bağ ile bağlamak için 2 damla yeterlidir, ve klanın üstleri, bu zayıflığı kullanmaktan çekinmezler...
Organizasyon: Tremere Klanının en belirleyici özelliği piramittir. Bu piramit, klan üyelerini hiyeraşik olarak birbirine çemberlerle ve kan bağıyla bağlayan bir organizasyondur ve bu, Tremere Klanını en organize klan haline getirir. Fakat bireysel olarak bu pek çok probleme de sebep olabilir, en tepedeki hariç herkesin emirlerini aldığı bir üstü vardır...
Tzimisce
Etin ve kemiğin manipülatörleri, gururlu ve bencil klan, Doğu Avrupa'daki pek çok toprağın Lordları. Tzimisce bedenlerini değiştirmelerine yarayan ilginç bir disiplin kullanır, şatolarının içinde hem kendilerinin hem de hizmetkarlarının vücutlarını bir tuval gibi kullanarak sanatlarını konuştururlar.
Hizip: Tzimisce Sabbat'ın en önemli klanıdır.
Klan Disiplinleri: Animalism, Auspex, Vicissitude
Zayıflıkları: Tzimisceler alanlarına son derece bağlıdır. Kendi topraklarından uzakta olmak onları güçsüzleştirir. (Bu sebeple seyahat ederken yanlarında toprak taşırlar...)
Organizasyon: Tzimisceler Kandaşlar arasında bile en güvenilmez olanlardır. Bu sebeple genellikle yalnızlığı tercih ederler.
Hizip: Tzimisce Sabbat'ın en önemli klanıdır.
Klan Disiplinleri: Animalism, Auspex, Vicissitude
Zayıflıkları: Tzimisceler alanlarına son derece bağlıdır. Kendi topraklarından uzakta olmak onları güçsüzleştirir. (Bu sebeple seyahat ederken yanlarında toprak taşırlar...)
Organizasyon: Tzimisceler Kandaşlar arasında bile en güvenilmez olanlardır. Bu sebeple genellikle yalnızlığı tercih ederler.
Ventrue
Açgözlülük ve araç olarak kullandıkları entrikalar, Ventrue klanının temel yapıtaşlarıdır. Onlar yıllardır diğer kulaklara fısıldamış ve herkesin üzerinde kendi İmparatorluklarını kurmuşlardır. Onlar kendilerini Kandaş dünyasının gerçek lideri olarak görürler. Modern ve antik olanın bir sentezi olan Ventrue, bugün hala soylarına çok önem verir. Gençleri borsa hisseleri üzerinde oynarken, yaşlıları dünyayı oyun alanı olarak kullanır.
Hizip: Camarilla'nın kurucusudurlar.
Klan Disiplinleri: Dominate, Fortitude, Presence
Zayıflıkları: Ventrueların rafine zevkleri vardır, yalnızca tek bir tip ölümlü kanı onların açlığını doyurabilir. Bazıları yalnızca ablası olan kadınların kanını içebilirken, bazısıysa sadece sarışın yaşlılardan besleniyor olabilir, bu Venturelarda değişken bir özelliktir.
Organizasyon: Feodal bir yapıda, vassallıklarla, kişisel ittifak ve dostluklarla ve sert bir hiyeraşiyle organizasyonlarını korurlar. Bütün Ventruelar soylarını eskiye kadar götürmeye bayılır ve böyle şeylere önem verirler.
Hizip: Camarilla'nın kurucusudurlar.
Klan Disiplinleri: Dominate, Fortitude, Presence
Zayıflıkları: Ventrueların rafine zevkleri vardır, yalnızca tek bir tip ölümlü kanı onların açlığını doyurabilir. Bazıları yalnızca ablası olan kadınların kanını içebilirken, bazısıysa sadece sarışın yaşlılardan besleniyor olabilir, bu Venturelarda değişken bir özelliktir.
Organizasyon: Feodal bir yapıda, vassallıklarla, kişisel ittifak ve dostluklarla ve sert bir hiyeraşiyle organizasyonlarını korurlar. Bütün Ventruelar soylarını eskiye kadar götürmeye bayılır ve böyle şeylere önem verirler.