Alacakaranlıkta İstanbul'da Rol Yapma Rehberi

Moderatörler: Geliştirici, Admin, Hikaye Anlatıcısı

Kilitli
Kullanıcı avatarı
Derufin
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt Eki 06, 2025 7:11 pm

Alacakaranlıkta İstanbul'da Rol Yapma Rehberi

Huh, hoşgeldiniz! Zorlu bir yolculuk olacak hem sizin hem de benim için. Uzun bir yazı olabilir, umarım okumayı seviyorsunuzdur. Ama zaten burada yaptığımız her şeyin temel şartı da bu, okumayı sevmek, satırların arasında kaybolmak. Bir gün o satırlardan birini yazacak ilhamı ve cesareti kendinizde de bulduğunuzda, artık tamamdır! Geriye kalan her şey teferruat. Benim şimdiki işimse bu teferruattan bahsetmek. İyi okumalar!

Rol Yapmak Nedir?

Yolunuz buraya kadar düştüyse İnsanların "rp" veya "rpg" kelimelerini kullandığına şahit olmuşsunuzdur. Rp (Roleplay) yani Rol Yapma anlamına gelir, Rpg (Role Playing Games) ise Rol Yapma Oyunları anlamında kullanılır. Rol yapmak, en temelinde bir karaktere bürünmek ve onun gibi konuşmak, davranmak, düşünmek demektir.


Rol Yapma Oyunları

Rol yapma oyunları pek çok çeşide ayrılır. Mesela bilgisayarlardaki Baldurs Gate bir rol yapma oyunudur. Eğer hiç bilmiyorsanız belki de Stranger Things veya Big Bang Theory dizilerinden hatırlayabileceğiniz D&D (Dungeons and Dragons) da Masaüstü Rol Yapma (Tabletop Roleplaying Games) oyunu örneklerinden birisidir. Alacakaranlıkta İstanbul, bir başka Masaüstü Rol Yapma Oyunu olan Vampire the Masquerade'e dayanır, fakat Alacakaranlıkta İstanbul bir Masaüstü Rol Yapma oyunu değildir. Alacakaranlıkta İstanbul gibi oyunlar için en sık Pbp (Play by Post) ismi kullanılır.


Forum Rp?

Aynı rpglere frp (fantasy roleplay) denmesi gibi Türkiyede bu tarz oyunlara Forum Rp denmesi eski bir tartışma konusudur. Pbp tarihsel olarak çok eski bir dönemde maillerle başlamış ve bugün pek çok farklı kategoriye ayrılmış bir türdür ve elbette ki burada yapılan da bir Pbp örneğidir. Pbp Türkiye'deki tarihsel gelişimi sırasında yurtdışındaki örneklerinin pek çoğundan farklı özellikler kazanmış, Türkiyede "Forum rp" ismi ise bu tür için yaygın bir kullanım olmuştur. Bence bu kullanımda bir problem de yoktur. Umarım bir gün hem Pbp'nin hem de Türkiye'de Pbp'nin tarihinden de uzun uzun bahsedebilme imkanı bulurum, şimdilik konumuza devam edelim.

Forum rp ortaklaşa bir hikaye yazma işidir. Okuduğunuz romanları aklınıza getirin, rol yapmak size o karakterlerden biriymiş gibi hissettirir. İyi bir forum rpde ise o kitabı diğer oyuncularla birlikte siz yazıyormuşsunuz gibi hissedersiniz. Herkes rolünü yapar ve hepinizin rolü sonucunda ortaya devasa bir hikaye çıkar.


İyi De Nabıyoruz, Nasıl Oynuyoruz Bu Forum Rpyi?

Play by Post ismi bu oyunun temel game loopunu ele verir. En basit haliyle bir Pbp şu şekilde döner.
X Oyuncusu: Kılıcımı kaldırıp trollün ağzının içine sokmaya çalışıyorum.
Y Oyuncusu: Yayımı çekip trollün bacağına nişan alıp sıkıyorum.
Oyun Yöneticisi: Y'nin oku trollü ıskalarken X'in kılıcı dikkati dağılan trollün ağzında kocaman bir kesik açtı, troll henüz ölmedi ama acıyla bağırıyor.
Pek çok Pbp'de bir sistem bulunur. Bu sistem D&D gibi masaüstü bir oyundan evrilebileceği gibi, o oyuna özel üretilmiş de olabilir. Bu gibi sistemli oyunlarda Oyun Yöneticisi ya da oyuncular aksiyonlarının başarılı olup olamayacağını belirlemek için zar atarlar ve bu zarlarla karakter kartlarındaki özellikleri karşılaştırarak bir sonuca ulaşırlar. Alacakaranlık'ta İstanbul'da birkaç ufak mekanik olsa da genel manada sistemli bir oyun değildir. Bu gibi sistemsiz oyunlara da genellikle "Freeform" denir. Türkiyede çoğunlukla direkt olarak "sistemli" ve "sistemsiz" isimlendirmeleri kullanılır.

Oyunlar arasındaki fark yalnızca sistemle sınırlı değildir. Yukarıda verdiğim örnekte rpler oldukça kısa, birer ikişer cümleliktir. Alacakaranlıkta İstanbul'da ise bu kabul edilebilir bir rp değildir. Pbpler rollerin uzunluğuna bağlı olarak da kendi içlerinde ayrılırlar. Alacakaranlıkta İstanbul en azından birkaç paragraflık rolleri kabul edilebilir sayar, daha uzunlarına da asla hayır demez. Bu rollerde yalnızca ne yaptığınızı söylemezsiniz, etrafınızı ve kendinizi betimler, karakterinizin neler düşündüğünü anlatır, zaman zaman diyaloglara, monologlara veya iç monologlara girersiniz. Yazıyı dağıtmamak adına uzun olmayan fakat Alacakaranlıkta İstanbul'a uygun bir rol örneği bırakıyorum.
Rol Örneği

Karakterler

Forumda herkes bir ya da birden çok karakteri canlandırır. Her karakteriniz için forumda karakterin ismiyle bir üyelik açmanız gerekmektedir. Birden fazla karakterle alakalı kurallar Rol Yapma Kuralları başlığında belirtilmiştir. Forumdaki rp alanlarında yani Pano dışındaki her yerde bu karakter gibi davranırsınız. Karakterinizi önce oluşturmanız gerekir. Karakterinizi nasıl yaratacağınızla alakalı Karakter Yaratma Rehberini okuyabilirsiniz. Karakterleriniz en sonunda tüm detaylarıyla Karakter Kartları bölümünde sergilenir.

Bir karakteri yaratmaya başlamadan önce, oturun ve düşünün. Kim olmak istiyorsunuz? İnternetin dehlizlerinde gezip güvenlik açıklarını yakalayan genç bir kandaş? Yaşlı bir kandaş soyuna hizmet eden bir aileden gelme gururlu bir köle? Siz kimsiniz? Neler yaşadınız? Neler biliyorsunuz? Kaç yaşındasınız? Nasıl gözüküyorsunuz? Neler giyersiniz? Karakter Yaratma Rehberindeki bütün adımlardan önce gelmesi gereken şey budur, sizin kim ve nasıl birisi olduğunuzu seçmeniz. En çok nelere sinirlenirsiniz, sinirlendiğinizde nasıl tepki verirsiniz, sessizce köşeye çekilip intikam planları mı yaparsınız yoksa masayı dağıtıp kavga mı çıkartırsınız?

Alacakaranlıkta İstanbul'da da her oyunda olduğu gibi çeşitli kurallar var, bunları düşündükten sonra kuralları okuyun, gerekiyorsa karakterinizi uyarlayın ve rehbere uygun bir şekilde karakteriniz için başvurun.

Rol Yapma Oyunlarının önemli bir kısmında, kazanmak ya da kaybetmek diye bir şey yoktur. Dolayısıyla şehrin Prensi'ni oynamak sokaktaki dilenciyi oynamaktan daha iyi ya da eğlenceli olmak zorunda değildir. Güçlü olmayı, diğer oyunlardan edindiğiniz alışkanlıkları bir kenara bırakın. Deneyimlemek istediğiniz hikayeyi düşünün ve karakterinizi ona göre yaratın.


Başlık (Thread) ve Mesaj (Post)

Resim

Başlık ya da Thread resimde görebileceğiniz gibi forumların içerisinde açılır. Bu başlıkların içerisine yazıp yolladığınız yazılara da Mesaj veya Post denir. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden birisi şudur, her başlığın ilk mesajında bazı bilgiler verilmelidir. Bunların neler olduğuna Rol Yapma Kuralları başlığından ulaşabilirsiniz.


Nasıl Rol Yapılır, Nelere Dikkat Edilir

Eh, her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır. Kimisi uzun uzun betimlemeler yapar ve okurken kendinizi bir Rus romanında adımlar gibi hissedersiniz. Kimisi monologlara dalar, bizi karakterinin zihninde bir yolculuğa çıkarır. Kimisi daha olay odaklıdır ve macera romanını andırır. Neler okuduğunuza, neler sevdiğinize göre tarzınız değişebilir. Eğer bu işlerde yeniyseniz elbette ki hatalar yapacaksınız, sonradan baktığınızda eski yazdığınız rolleri beğenmeyeceksiniz, belki başkalarıyla karşılaştırdığınızda kendi rollerinizi güçsüz bulacaksınız. Bunlara takılmayın! Önemli olan eğlenmeniz, siz rol yapmaya devam ettikçe, zamanla gelişeceksiniz. Ben bu hobiye başladığımda 12 yaşlarında, okumaya ve yazmaya hevesli bir çocuktum. İmla kurallarını bilmiyordum, oyunun içinde geçtiği evreni yeterince bilmiyordum, hayatımda düzgün bir paragraf yazmışlığım yoktu. Benim o ilk rplerimi hatırlayanların bir kısmı buralarda olacak, emin olun benden daha kötüsünü yazamayacaksınız!

Tabii ki dikkat edilecek pek çok şey de var, bunlarda yavaş yavaş tecrübe kazanacaksınız. İlk aklıma gelen birkaç şey şöyle:

-İmla kurallarına ve okunabilirliğe dikkat edin. Yazılarınızın imlasını yapay zekaya kontrol ettirmek serbest, yaza yaza bir noktada zaten siz de bu kurallara uymaya alışacak ve -de -dayı yanlış yazan insanları uyarmaya başlayacaksınız.
-Çok kısa yazmamaya gayret edin, özellikle yeniyseniz ne kadar uzun yazarsanız o kadar hızlı alışacaksınız. Tabii abartmanız da gerekmiyor.
-Yazarken arkaya hafif bir müzik açın, karakterinize odaklanın, karakterinizmiş gibi düşünün. Böylece onun kafasının içindekileri foruma dökebilirsiniz.


Oyun Yöneticisi, Hikaye Anlatıcısı Ne Yapar

Dungeons and Dragons oyununda bu role DM yani Dungeon Master (Zindan Efendisi) denir. Diğer pek çok oyunda GM, Game Master (Oyun Yöneticisi) ifadesi kullanılır. World of Darkness sisteminde bu role Storyteller (Hikaye Anlatıcısı) deniyor. Biz Alacakaranlıkta İstanbul olarak "Hikaye Anlatıcısı" ismini kullanmayı tercih ettik.

Hikaye Anlatıcıları oyunda siz karakterler dışındaki her şeyi, yani diğer karakterleri, hava durumunu, yoldan geçen arabayı belirleyen ve yöneten kişilerdir. Aynı zamanda oyunun kurgularını yani hikayelerini de yazarlar, duruma göre eventler yani etkinlikler düzenlerler. Diğer pek çok rol yapma oyununda kader unsuru zarlarla belirlenirken, Alacakaranlıkta İstanbul gibi freeform yani serbest oyunlarda aynı zamanda kaderi belirlerler. Zaman zaman bunu belirlerken zarlardan da yardım alabilirler.

Diyelim ki rolünüzde İstanbul'un Prensi ile karşılaştınız ve bu karakteri yöneten birisi yok. Bu karakteri Hikaye Anlatıcısı yönlendirir ve seslendirir. Siz kendi kendinize Prens gibi davranarak ödüller ya da cezalar veremezsiniz. Aynı zamanda iki oyuncu arasında doğan sıkıntılarda, mesela kavga edecekleri bir durumda hakemlik görevini de Hikaye Anlatıcıları üstlenir.

Her başlıkta Hikaye Anlatıcısı olmak zorunda değildir, kendi aranızda da rol çevirebilirsiniz. Fakat önemli ve bir oyuncunun yönetmediği bir karakter bu rolün içerisinde olacaksa genelde Hikaye Anlatıcısının da dahil olması beklenir. Rol başlığınıza Hikaye Anlatıcısı çağırmak için uygun kanaldan başvuru yapabilirsiniz. Hikaye Anlatıcısı kimi zaman başınıza bir bela açar, kimi zaman sizi ödüllendirir, kimi zamansa sizin belirlediğiniz şartlarda ortamı, karşınıza çıkanları tarif eder.


Tur Mantığı

Her başlığın başında turun süresi yazmaktadır. Bu süre genelde 48 saat ya da 1 hafta gibi bir süre olur. Oyunculardan o süre içerisinde en az bir post girmiş olmaları beklenir. Bütün oyuncular rollerini yazdığında ya da belirtilen süre dolduğunda Hikaye Anlatıcısı (eğer dahilse o role, değilse oyuncular sırayla devam eder) gelip rolünü yazar ve turu bitirir. Tur bitmeden genellikle kimse birden fazla rol girmez. Bazen bir oyuncu kendi rolünde sizi ilgilendiren bir şey yaparsa, ek bir rol girebilirsiniz problem olmaz.


Başlık Yaratmak, Başlıklara Dahil Olmak

Pek çok zaman, başlıklar bir takım oyuncuların aralarında anlaşmasıyla açılır ve ilerletilir. Diğer oyuncular bu başlıkları işgal edebilirler, detaylar için Rol Yapma Kurallarına bakınız. Bir fikir bulup, diğer oyuncularla anlaşıp başlıklar yaratmak için özel mesajları ya da Hyde Park forumunu kullanabilirsiniz. Yine bu yollarla kendinize Coterie, rol yapma arkadaşı arayabilir, ya da karakterleriniz arasındaki ilişkileri düzenleyebilirsiniz. (Mesela birisiyle karakterlerimiz eski dost/düşman olsun mu diye konuşmak serbesttir ve genelde eğlenceli sonuçlar doğurur.

Bunlar dışında zaman zaman Hikaye Anlatıcıları çeşitli etkinlikler duyururlar. Bu etkinliklere herkes katılabilir. Bu etkinliklerle genellikle oyunun ana hikayesi değişir veya ilerler.

Aynı anda birden çok başlıkta rol yapmanızda da bir sakınca yoktur.


Başkalarını Yönlendirmemek

Yeni başlayan oyuncuların en sık yaptığı hatalardan birisi, başka oyuncuları ya da npcleri (oyuncuların oynamadığı karakterler) çok fazla yönlendirmek, karakterleri dışındaki detayları çok fazla kontrol etmektir. Kendi rolünüz içerisinde başka bir oyuncunun oynadığı karakterin herhangi bir şeyi yaptığını ya da söylediğini, o kişinin rızası olmadan siz belirleyemezsiniz.

Aynı şekilde başkası oynamasa da npcleri de çok fazla yönlendirmemeniz gerekir. Buradaki çizgi oldukça soluktur bu yüzden zaman zaman kafa karışıklıkları yaşanabilir. Sonuç olarak siz kandaşlarsınız ve pek çoğunuz oldukça güçlü ya da çevik olacak bir insana göre. Dolayısıyla kendi rolünüzde avlanırken, kıstırdığınız bir av ile kavga ederken illa da Hikaye Anlatıcısına ihtiyaç duymayabilirsiniz. Buradaki sınır genellikle yaptığınız/başardığınız şeyin ne kadar önemli olduğu ve sizi ne kadar zorlayacağı ile ölçülür. Hikayeye, evrene olan etkisi yüksek olan ya da sizin karakterinizi zorlama ihtimali olan bir işte kararı Hikaye Anlatıcısına bırakmanız gerekirken, tam tersi durumlarda kontrolü siz ele alabilirsiniz. Olacak olan şey ne kadar belirsizse Hikaye Anlatıcısına ihtiyaç o kadar artar, yoldan geçerken gazete satan bir çocukla olan konuşmanızda, ya da barda kanı için kandırdığınız genç kadınla olan muhabbetinizde, ya da hizmetçinize emir verirken Hikaye Anlatıcısına gerek olmayabilir, ama Elysium'da şehirdeki önemli bir kandaşla politik konuşmalarınız ya da ittifak yapmanız sırasında ihtiyaç ortaya çıkar.

Karakterler dışındaki şeylerde de benzer bir kural geçerlidir. Başınız sıkıştığında yakınınızdaki çöp kutusunun içinden bir silah bulamazsınız, bu gibi durumlara ancak Hikaye Anlatıcısı karar verebilir. Üzerinizde ne gibi ekipmanların olduğu genellikle karakter kartınızda yazılıdır. Rolün içerisinde farklı türden bir silah satın alabilir, bir yere gitmeden önce hazırlık yapabilirsiniz, ama bir anda cebinizden öylece ortaya çıkmaz bunlar.

Bunlara uymadığınızda duruma göre uyarılabilirsiniz, yahut rolünüz Külliyat Dışı (Non-Canon) ilan edilebilir. Uyarıldığınız durumlarda yetkililerin uyarılarını dikkate alın.


Külliyat'a Dahil/Külliyat Dışı

Bu terimleri canon ve non-canon için kullanıyoruz. Yaptığınız roller bu rehberde de saydığımız pek çok sebepten ötürü Külliyat Dışı ilan edilip, ilgili alana taşınabilir. Hikaye Anlatıcıları günün sonunda hangi hikayelerin yarattığımız bu ortak hikayeye dahil olup olmayacağını belirlerler, dahil olan hikayeler ana forumlarında kalır ve herkes tarafından görülebilirler. Başlıklar kilitlendiğinde eğer yerleri değiştirilmediyse, Külliyat'a Dahil sayılırlar.


Evren'e Uyum Sağlamak, Lore

Yüzüklerin Efendisi, Harry Potter, Buz ve Ateşin Şarkısı, Star Wars... Bunların hepsinin kendine ait bir evreni ve bu evrenlerin kendilerine özgü çalışma prensipleri vardır. Biz, World of Darkness evrenindeyiz. World of Darkness gerçek dünya üzerine inşa edilmiş (Harry Potter gibi) bir evren. Dolayısıyla mekanlar benzer, fakat bu dünyanın içinde yaşananlar elbette ki kendine has.

Bu dünyanın pek çok kuralı ve kendine özgü çalışma prensipleri var. Kandaş nedir, nasıl olunur, neler yaparlar, klanlar nelerdir, Camarilla nedir, bütün bu yapı nasıl işler... Bunlar gibi pek çok soruların cevabı için Alacakaranlıkta İstanbul "Vampire The Masquerade - 20th Anniversary Edition" kitabını temel alır. Bu kitap canon kabul edilir. World of Darkness'ı anlatan pek çok farklı kitap vardır. Hikaye Anlatıcıları ve oyuncular zaman zaman bu kitaplardan yararlanabilir, ilham alabilir, zaman zaman bir başka kitabı da canon ilan edebilirler. Fakat canon ilan edilmedikleri ve kurgularda geçmedikleri sürece bu bilgiler direkt olarak doğru kabul edilemez. Zattırızort kitabının 87. sayfasının 3. paragrafında İstanbul'un Prensinin bu olduğu söyleniyor burada neden böyle değil diye merak ediyorsanız, sebebi bu. Burada World of Darkness'dan ilham olarak, kendi dünyamızı ve evrenimizi inşa etmeye çalışıyoruz, tıpkı bu kitapların bizden beklediği gibi.

Peki bu kitabı da okumadıysanız, okuyasınız da yoksa ne olacak? Elbette ki kitabı okumak zorunda değilsiniz. İnternet bu dünyayı anlatan içeriklerle dolu, fakat üzülerek bildiriyorum ki bunların pek çoğu İngilizce. Eğer İngilizce bilmiyorsanız seçenekleriniz kısıtlı olacaktır. Biz Alacakaranlıkta İstanbul ekibi olarak elimizden geldiğince Türkçe içerik çıkartmaya çalışacağız fakat bu evren oldukça geniş, biz ise oldukça küçük bir ekibiz. Yine de Lore&Kurgular kanalını okuyarak pek çok bilgi edinebilirsiniz.

Rol sırasında da bu evrenin kurallarına ve atmosferine uygun şekilde davranmanız gerekir. Mesela yetkili onayı olmadan kendi kendinize yeni bir klan, ya da özel bir güç uyduramazsınız. Birisinin nasıl vampire dönüşeceği de bu evrenin kurallarınca net bir şekilde belirlenmiştir, bunları değiştiremezsiniz. Özellikle bu evrende yeni oyuncuların bu konularda zorlanabileceğini anlıyoruz. Aklınıza takılan her şey için Adminler ve Hikaye Anlatıcılarıyla hem forum hem de discord üzerinden iletişime geçebilirsiniz!


Meta Yapmak

Karakterinizin değil sizin bildiğiniz bilgileri karakteriniz biliyormuş gibi kullanmanız Meta olarak kabul edilir ve yasaktır. Diyelim ki ben sizin arkanızdan bir iş çeviriyorum, sizi bir bara davet ettim, siz de kabul ettiniz. Barda bizi bekleyen silahlı dört kişi var ve seni öldürmeyi planlıyoruz. Ben rolümde bunu belirttiğim için sen bunu biliyor olabilirsin, ama karakterin bilmiyor. Böyle durumlarda bunu biliyormuş gibi davranmak ya da herhangi bir rp içi sebep yokken -genelde Hikaye Anlatıcısı belirler- şüphelenip gelmekten vazgeçmek meta olarak düşünülür.

Aynı şekilde evrene dair bilgilerinizi de karakteriniz bilmediği müddetçe kullanamazsınız. Bu bilgiyi bir kitaptan ya da forumun herhangi bir yerinden elde etmiş olabilirsiniz. Fakat karakteriniz karşınızdaki kişinin aslında bir toreador değil ventrue olduğunu bilmiyorsa, siz bilseniz bile biliyormuş gibi oynayamaz, buna uygun önlemler alamazsınız.


Mekanikler

Halihazırda kullandığımız bir sistem olmadığı için, hem oyuna bazı referans noktaları eklemek, hem de oyunculara daha eğlenceli bir ortam sunabilmek adına çeşitli sistemler geliştiriyoruz. Bu sistemler hakkında rehberlerden ve Çark kanalından bilgi alabilirsiniz.

Oyunun en temel mekaniği xp mekaniğidir. Bu mekanikle oyuna başladığınızda size bir miktar xp verilir ve karakterinizin bazı özelliklerini bu xp ile belirlersiniz. Rol yapmaya devam ettikçe de xp kazanır ve bunları harcayarak yeni özellikler kazanırsınız.

Başlıktaki rol bittiğinde başlığı açan kişi Başlık Onay kanalına başvurusunu bırakır. Hikaye Anlatıcıları da rollerinize göre herkese xpsini dağıtır. Aynı zamanda oyun başında belirlediğiniz background özellikleriniz de yaptığınız rollere uygun olarak Hikaye Anlatıcısı tarafından arttırılıp azaltılabilir. Humanity ve Willpower da bu şekilde değişebilir. Ayrıca Oyun Yöneticileri duruma göre sizin özel bir yetenek yahut eşya kazandığınıza hükmedebilir.


Yazıların Görünüşü, BBcodelar

Çeşitli başlıklarda -bu başlıkta da- insanların farklı renkleri ve yazı stillerini kullandığına şahit olabilirsiniz. Bunlar BBCodelar ile yapılmaktadır.

Resim

Resimde gördüğünüz ekrandaki her simge farklı bir işe yarar. Üzerlerine mouse ile geldiğinde genelde ne işe yaradıkları ve nasıl kullandıkları belirtilir.


Zaman

Rolünüzün geçeceği zamanı kararlaştırmak bazen kafa karıştırıcı olabilir. Geçmişe yönelik rol yapmak serbesttir, bu gibi durumlarda rolün başında olayın geçtiği zamanı da belirtin. Bunun dışında Kurgular bölümündeki aktif kurgular güncel zamanı anlamanın en iyi yoludur. Herhangi bir kafa karışıklığında gerçek hayattaki tarihi baz almanızda da bir problem yoktur. Bu, birilerinin kış birilerinin yaz mevsiminde rol yapmasının önüne geçer.


Tavsiyeler

Biliyorum uzun oldu, fakat uyarmıştım... Son olarak şu linkte gördüğüm bazı şeyleri kullanıp çevirerek bir tavsiye listesi bırakıyorum. Aramıza, bu yeni dünyanın dehlizlerine hoş geldiniz!

1- Proaktif Olun: Bir karakter yaratıp insanların sizinle rol yapmasını umut etmek iyi bir strateji değildir. İnsanlarla konuşun, onları tanıyın, özel mesaj atın, hyde parkta başlıklar açın ve kurgular planlayın.

2- Etkileşime Açık Karakterler Yaratın: Yalnız kurt olmak elbette ki serbesttir, fakat yalnız bir kurdun sınırlı kurgu seçenekleri olacaktır. Bir grubun içinde, bir örgüte üye, veya bir coteriede, insanlarla tanışmayı seven bir karakter yaratın.

3- Rol Yapmak Kazanmakla Alakalı Değildir:
Rol yapmak ortaklaşa hikaye anlatımıdır. Karakterinizi yenilmez veya çok güçlü yapmak rol yapmanın doğasını zedeler. Herkesin sürekli kazandığı bir hikayenin eğlenceli olması zordur. Bırakın karakteriniz kaybetsin, dizleri üzerine çöksün ve eylemlerinin sonuçlarını yaşasın.

4- Diğer İnsanların Kurgularına Uyum Sağlamaya Çalışın: Dünyanın kendi etrafınızda dönmesini sağlamaya çalışmak işe yaramaz ve anlamsızdır. Beraber ilginç yollara sapın, oyuncuları etkileyecek şeyler yapmadan önce onlardan izin alın.

5- Karşılıklı Bağlantılar İyidir: Diğer oyuncularla konuşup aranızda bağlar kurun, biriyle daha önce tanışmışsınızdır, birisine borcunuz vardır, birisinin size işi düşer...

6- Diğer İnsanların Postlarını Okuyun: Elbette ki sitedeki her konuyu okumak zor olacaktır. Fakat ilginizi çeken başlıkları takip edin, insanların rollerini okuyun ki, karakterlerini de daha yakından tanıyabilin, belki beraber yapacak bir şeyler de bulabilir, yahut bir role ortasından dalabilirsiniz.

7- İnsanlara Cevap Verebilecekleri ve Etkileşime Geçebilecekleri Malzemeler Vermeye Çalışın: Uzun monologlar yazmak ve okumak elbette ki keyiflidir. Fakat tamamen monologlardan oluşan bir role cevap vermek karşınızdaki insan için hem zor olacaktır, hem de eğlenceli olmayacaktır. Bu sebeple karşınızdaki kişileri de düşünerek rol yapın.

8- Meşgul Olacağınızda, Rolü Zamanında Yetiştiremeyeceğinizde Haber Verin:
Böylece diğer oyuncular sizi bekleyerek vakit kaybetmezler. Elbette ki hayatta herkesin meşgul olduğu dönemler olacak, hiçbir şey için zorunda değilsiniz, yalnızca haber verin yeter.



Kilitli
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir